Shreveport en Austin - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Ton Henk - WaarBenJij.nu Shreveport en Austin - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Ton Henk - WaarBenJij.nu

Shreveport en Austin

Door: BBC3

Blijf op de hoogte en volg Ton

28 Juni 2018 | Verenigde Staten, Austin

Tijd om Baton Rouge te verlaten. Eerst een goed ontbijt, nog wat administratieve werkzaamheden en we gaan weer op weg in onze trouwe Chevy Impala. We gaan naar Shreveport, een ritje van ruim 3,5 uur. Het weer blijft ons ook steeds goedgezind. Nog steeds niet onder de 90 F (32,2 C)! Veel weten we niet over Shreveport buiten dat de in Nederland wel bekende blues gitarist Kenny Wayne Shepherd hier is geboren en veel opnames gemaakt heeft. We checken in bij Sam’s Town & Casino. Fraai chique hotel hoor en inmiddels is onze ervaring dat hotels bij een Casino ook niet te duur zijn. Voor de technici onder u: opvallend zijn de ventilatoren aan het plafond. Die zijn in serie geschakeld en vanaf 1 motor met drijfriemen met elkaar verbonden. Slim systeem! ’s Avonds nog even een bezoekje aan de Noble Savage Tavern. Op dinsdagavond live muziek is altijd een meevaller. We hebben dus geluk als even later een jonge gitarist op het podium plaatsneemt. Hij laat zich begeleiden door een “Loop Station” en brengt een mooie mix van klassiekers en hedendaags ten gehore. Voor diegene die niet weten wat een Loop Station een korte uitleg. Je speelt (en/of zingt) eerst met begeleiding van je gitaar het nummer. Je Loop Station neemt dat op en vervolgens speelt je Loop Station dat weer af zolang je zelf wilt, zodat je bij je eigen opgenomen begeleiding solo kunt spelen. Dat kun meerdere keren herhalen zodat het net lijkt of er een hele band aan het spelen is.
Naast ons tafeltje zit een viertal dames die blijkbaar iets te vieren hebben. Eén van hen is jarig. Nu hebben wij Nederlanders de naam zuinig (gierig) te zijn (iets waar wij onszelf overigens niet in herkennen) maar deze Amerikaanse dames kunnen er ook wat van. Het merendeel van de bestellingen bestaat uit 1 gerecht met 4 x borden en bestek! Aan het eind van hun feestje laat de jarige Job de bill ook nog in vierendelen. Ook deze avond zijn we met de benenwagen. Voldaan weer naar het hotel. De volgende dag besluiten we Louisiana te verlaten direct door te gaan naar Austin Texas, de laatste bestemming van onze reis. Wel een lange trip van 375 miles maar daar zijn we aan gewend. Onderweg bereikt de temperatuur de 109 F (42,777 Celcius!!!). Gelukkig hebben we daar in de auto weinig last van. Waar we meer last van hebben is dat een groot gedeelte van onze route “Under Construction” is waardoor we meer dan een uur vertraging oplopen. Niet erg, we zijn op vakantie en altijd positief blijven is ons motto deze vakantie! We hebben weer geluk met het hotel. Er is een betaalbare Hamilton Inn (Hilton Honors!) vlakbij 5th en 6th street. Voor degene die hier nog nooit geweest is. Austin is de stad waar veel artiesten groot zijn geworden zoals Stevie en Jimmie Vaugh, Janis Joplin, Willie Nelson, Townes van Zandt. Alle activiteiten zijn geconcentreerd in 5th en vooral 6th street, dus daar gaan we gelijk maar naar toe. Na een half uurtje lopen komt er nog niets in zicht dat ons bekend voorkomt. Toch maar even google raadplegen. Blijkt dat we wel op de goede straat lopen, maar helaas in de verkeerde richting. Dan maar een Ubertje gebeld en we laten ons afzetten aan de goede kant van 5th street. Hier wel een blik van herkenning. 5th en 6th street zijn weliswaar vol met bars en restaurants, maar het verschil met bv. Nashville en New Orleans is dat het niet zo carnavalesk is. Ook is de reikwijdte van deze uitgaanszone groter. We wandelen naar 6th street en besluiten een biertje en een klein hapje te doen. De deurbediende verontschuldigd zich dat er vanavond geen waitress is en we dus onze drankjes en hapjes zelf aan de balie moeten bestellen. Geen punt. Een dame die “local” zegt te zijn spreekt ons aan en laat weten dat als we uitleg of een gids nodig hebben zij beschikbaar is. We laten vriendelijk weten daar niet op in te gaan. Na gelaafd te zijn maar weer terug naar het hotel. Weer even checken op google hoever we van het hotel zijn. Slechts 5 min lopen!! Hebben we het hotel toch strategisch gekozen. Morgen verder op verkenning.

De beloofde films, druk op 1 van onderstaande links en plezier er mee!

• 29 Juni 2018 - 19:56

Babette:

Leuk! Zo te horen gaan jullie het wel naar je zin hebben in Austin. Dat wordt wel even wennen aan de koele 28 graden straks in Nederland ;) Have fun!

• 30 Juni 2018 - 07:48

Paul:

Gevaarlijk beest, hou je ledematen binnenboort!