Baton Rouge Dag 2 - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Ton Henk - WaarBenJij.nu Baton Rouge Dag 2 - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Ton Henk - WaarBenJij.nu

Baton Rouge Dag 2

Door: BBC3

Blijf op de hoogte en volg Ton

27 Juni 2018 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Vandaag na het ontbijt op pad voor een fly boat tour. We hebben er een gevonden op circa 45 min. Rijden van hier. Voor Amerikaanse begrippen naast de deur dus. Het is de Basin Landing Swamp tours in Henderson (Louisiana uiteraard). De rit er naar toe gaat weer over de 18 miles lange brug die in dit geweldig grote natuurgebied van 20 X 150 miles ligt. Als we in de buurt zijn komt de omgeving toch wel bekend voor. De hoge dijk en het toegangspad lijken veel op de plek van 9 jaar geleden. De kaartverkoop is in de souvenirshop. Over drie kwartier begint de volgende tour. De prijs van de tour (1,5 tot 2 uur) is 49 dollar pp. Dat lijkt veel maar achteraf blijkt dat elke dollar waard. Er worden ook cajun kruiden verkocht en omdat wij ook graag een potje koken thuis moeten we die dus wel kopen. Komt waarschijnlijk wel van pas bij een van de soirees van onze kookclub. De naam van de kruiderij die ons is aanbevolen is Slap Yo Mamma! Bij de Walmart hadden we al een pot gevonden, maar hier hebben ze ook de spicy versie! Tijd om aan boord te gaan. Dit keer een wat grotere boot dan vorige keer, maar dat lijkt al gauw in snelheid niet veel uit te maken. Oordoppen verplicht vanwege het lawaai van de propeller. We scheren langs de talrijke moeras cipressen in open water maar begeven ons ook in dichtbegroeid water. Grote vissen aan de oppervlakte, witte reigers (stuk groter dan die bij ons in de Alblasserwaard), enorme Kite tale zwaluwen om ons heen. Lastig te fotograferen want net als je een kiekje wil maken zijn ze natuurlijk al gevlogen. Sommige plaatsen maar 1 tot 2 decimeter water maar dat maakt voor deze boot niets uit, hij wringt zich overal doorheen. Laat de bijgaande foto’s en filmpjes maar voor zich spreken. Hoogtepunt van de tour is natuurlijk een bezoekje aan de familie alligator. We gaan stil liggen aan de oever, de gids klap zacht in zijn handen en weldra zien we al wat ogen op het wateroppervlak naar ons toekomen. Ze weten natuurlijk dat er wat te halen valt. De gids heeft ook wat lekkers van de slager meegenomen. Bekijk ook hiervoor de filmpjes. Op de terugweg hoopt de gids nog een speciale oude alligator tegen te komen. Zijn naam is Sam en hij is zo oud dat hij alleen maar frans spreekt! De boot houdt stil en weldra doemt Sam op. Hij blijk een vriendelijke oude man en de gids kan hem gewoon aaien. Eigenlijk zien deze alligators hier mensen niet als voer legt onze gids uit. Toch zijn we maar wat voorzichtig met handen overboord steken. Tevreden rijden we weer naar Baton Rouge voor een hapje en wat kroegbezoek. Baton Rouge (hoofdstad van Louisiana by the way) is een stad met prachtige gebouwen, niet van die torenflats. En Roy, wat die 24 uurs economie betreft. Het is toch wel een beetje waar. Naast ons hotel is een fitness die 24 uur per dag open is! En nu door naar Austin, Texas onze laatste bestemming voor de thuisreis.

IVM slechte WiFi volgen filmpjes later!!