Derde festival dag - Reisverslag uit Evansville, Verenigde Staten van Ton Henk - WaarBenJij.nu Derde festival dag - Reisverslag uit Evansville, Verenigde Staten van Ton Henk - WaarBenJij.nu

Derde festival dag

Door: BBC3

Blijf op de hoogte en volg Ton

17 Juni 2018 | Verenigde Staten, Evansville

‘s morgens eerst maar weer op pad met de ‘bucksen’, de balie mevrouw gisteren gaf ons genoeg hoop om het omwisselen nog maar eens te gaan proberen bij de “Fifth Third Bank”. Aangekomen bij de bank wachtte ons toch weer een koude douche, hoe enthousiast onze mevrouw ook geweest was, de bank moet natuurlijk wel open zijn!!! Maar zoals bekend, hoe dieper in de misère hoe briljanter de ideeën, waarom gaan we niet naar de bank in het casino die bij het hotel hoort? Dus weer terug naar het hotel en het daar eens proberen, ook deze wilde onze dollars niet hebben maar had wel wat ideeën waar het misschien ging lukken, ze nam zelfs nog de moeite om wat collega’s te bellen. Met een briefje met 2 adressen en telefoonnummers weer de auto in. Eerste adres waren we al geweest en was ook vroeg gesloten met de zaterdag, maarrrrrrr adres 2 daar ging het gebeuren. We zullen niet in details treden maar onze koffers zijn een paar kilo lichter, en dat is bij deze barre temperaturen mooi meegenomen. Na een schoonheidsslaapje weer onze vriend Joe gebeld om weer naar het festival in Henderson te gaan. Deze vriend is echt voor het leven, hij nam in ieder geval gelijk de telefoon op en kwam ons halen. Heel verschil met onze baardmans, die we niet meer gehoord hebben. Bij het festival aangekomen was de Dawn Tyler Watson Band net begonnen. Over deze band kunnen we kort zijn, goeie muzikanten, maar viel niet binnen onze smaak. Dan maar wachten op de gene waar we speciaal voor gekomen zijn, Delbert McClinton. Die begon straks om 20:00 Hrs. Zoals het hier betaamt, alles “according schedule”. Maar van deze Dilbert McClinton zijn we beter gewend als dat hij nu ten gehore bracht. Ook weer de echte Amerikaanse kwaliteit met prima muzikanten maar erg gladjes en gearrangeerd, maar gelukkig af en toe nog wel een echte lekkere blues tussendoor. Dus net voor het einde onze Joe maar weer gebeld en om “huis” aan. Morgen weer op tijd op pad, naar Saint Louis.

• 17 Juni 2018 - 19:01

Paul:

Da's goed gelukt met die biljetten. Prima en dat scheelt! Goede reis en rij voorzichtig, daar!

• 18 Juni 2018 - 18:21

Roy:

Na het werk en tussen de Wk voetbalwedstrijden door(ik volg ze allemaal als het even kan, want thuis hebben ze me goed met het spelletje besmet) wil ik toch nog even wegdromen en genieten van jullie reis door Amerika. Het moet me wel van het hart dat ik best van een koude kermis thuiskom als ik jullie stukkies zo lees. Dat heeft helemaal niks met jullie te maken, schrijf alsjeblieft door. Maar meer met Amerika zelf. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat Amerika een 24 uurs economie had. Nu blijkt dat je geluk moet hebben om een bank te vinden die open is, en ben je afhankelijk van een stel soepjurken die de biervoorrad af en toe bijvullen met maar 2 merken (Als je geluk hebt) te weten Budweiser en Heineken en die zijn niet eens Amerikaans ken je nagaan, en ik maar denken dat die monniken hun bier zelf brouwden.
    Nou het wordt weer tijd om wakker te worden want Engeland- Tunesië begint zo.
    Tot in Saint Louis geniet van de muziek en de verdere reis

De hartelijke groeten van Roy